JONGVERKENNERS

Maandschors

Zondag 28 april

Doe vandaag je zwembril aan en neem zo veel mogelijk waterballonen mee. Het wordt een spetterend watergevecht! We verwachten jullie aan de lokalen van 14u tot 17u, in uniform.

Vrijdag 3 tot zondag 5 mei

JOEPIEEEEEE ons laatste weekend!!!!! TENTENWEEKENDDDD! Meer info volgt via mail. Allemaal komen xxx

Zondag 12 mei

Vandaag is het EINDELIJK Ledendag, het belooft een super leuke dag te worden vol met leuke spelletjes en lekker eten. Vanaf 12u gaan de deuren open en is iedereen welkom, wij kijken er alvast naar uit om jullie allemaal te zien!!

PS: vandaag vindt ook het info-moment voor kamp plaats

Zaterdag 18 mei

Het is al weer tijd voor de eerste avondvergadering van het jaar, en dit willen we in alle schoonheid starten. Er is andere leiding die jullie verwachten aan de lokalen van 19u tot 21u voor JINSTAGEEE, kom in uniform.

Dikke vette kussen van komo, ikki, bukcy, picco, tabaki xxx

De leiding

E-mail:  jongverkenners@scoutskortenberg.be

Bucky

Fidele Boxer

Takleider

Tabaqui

Trouwe Specht

Kassier

Pico

Dartele Coati

EHBO

Ikki

Felle Hauki

Vlag

Komo

Trouwhartige Steltral

Materiaal & Uniform

LEEFTIJD: 11 tot 14 jaar

Wie zijn de jongverkenners?

Jongverkenners zijn jongens van 11 tot 14 jaar oud. Wij zijn nieuwsgierig naar wat de wereld allemaal te bieden heeft en langzaam beginnen we alles te ontdekken. We krijgen de mogelijkheid om mee te beslissen en zelf de handen uit de mouwen te steken. Het wordt stilaan duidelijk dat scouting niet stopt als de vergadering gedaan is.

Technieken

Op de vergaderingen spelen we leuke spelletjes, maar we leren ook iets. We leren vuur maken, sjorren, bolleke pijl, kaartlezen, ... Kortom, we proeven van alles wat scouting te bieden heeft. We bereiden ons grondig voor om op kamp te kunnen gaan, en om daar ons plan te kunnen trekken.

Tentenkamp

In juli gaan wij 10 dagen op kamp. Niet langer meer in gebouwen, maar in tenten. Elke patrouille draagt zorg voor zijn eigen slaap- en patrouilletent en moet dagelijks zijn eigen potje koken. We leren op onze eigen benen staan. Engagement, verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid zijn woorden die ons niet vies in de oren klinken.