INSCHRIJVEN

Inschrijvingen scoutsjaar 2023-2024

NIEUWE LEDEN

Ben je nieuw? Dan moet u eerst een lidaanvraag bij Scouts en Gidsen Vlaanderen doen voor uw kind via onderstaande link. Vervolgens wordt er een lidnummer aangemaakt voor uw kind, dit kan enkele dagen duren. Van zodra wij het lidnummer binnen krijgen, ontvangt u een mail met het lidnummer en alle verdere informatie. De inschrijving is pas volledig in orde als u onderstaande stappen (online invullen van de individuele steekkaart & betaling van het lidgeld) hebt uitgevoerd.

Link lidaanvraag: https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/frontend/formulier/lidworden/B2103G

HUIDIGE LEDEN

De inschrijving betreft (1) het online invullen van de individuele steekkaart van uw kind in de groepsadministratie én (2) de betaling van het lidgeld.

1) Individuele steekkaart

Om de individuele steekkaart in te vullen heeft u het lidnummer nodig van uw kind. Met deze individuele steekkaart geven ouders jaarlijks aan de takleiding alle noodzakelijke inlichtingen over hun kind(eren) aangesloten bij een plaatselijke groep van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Deze informatie draagt bij aan een veilige en persoonlijke begeleiding van alle leden en wordt vertrouwelijk behandeld door de leidingsploeg.

Het is noodzakelijk dat ouders of voogd de steekkaart invullen voor hun kind(eren) binnen de drie eerste weken van het lidmaatschap. Bovendien vragen we om de steekkaart jaarlijks na te kijken. Wanneer er wijzigingen zijn in deze gegevens is het belangrijk om deze zo snel mogelijk aan te passen in de steekkaart.

Wanneer de individuele steekkaart is nagekeken druk dan zeker op 'opslaan', indien u dit niet doet krijgt het systeem dit niet door en is de inschrijving NIET compleet.

2) Betaling lidgeld

Het lidgeld bedraagt 45 euro voor het 1e en 2e kind, vanaf het 3e kind en voor leiding vragen we 40 euro. Gelieve dit over te schrijven op BE68 7340 3800 7134, met als mededeling 'Inschrijving+ naam + voornaam kind + tak'. OPGELET dit is niet hetzelfde rekeningnummer dat jullie doorgaans gebruiken voor weekends en kampen.

Van zodra de individuele steekkaart ingevuld is en het lidgeld betaald werd, is de inschrijving van uw kind voor het scoutsjaar 2023-2024 in orde. Het jaarkenteken krijgt elk lid gratis nadat de inschrijving voltooid is, zorg dus zeker dat dit voor de overgang in orde is zodat het kenteken meteen op het hemd genaaid kan worden!

Zal je kind dit jaar niet opnieuw deelnemen aan onze activiteiten, dan hoef je niets te doen. Indien de individuele steekkaart niet opnieuw werd opgeslagen, verdwijn je na enkele weken automatisch uit onze mailinglijst.