GIVERS

Maandschors

Zondag 22 september

De allereerste zondagvergadering komt eraan en dit wil je zeker niet missen! Wil je weten wat we gaan doen? Kom dan zeker deze zondag! We spreken zoals gewoonlijk af aan de scoutslokalen van 14u tot 17u. Tot dan!

Zondag 29 september

Na het grote succes van de eerste vergadering hebben we een tweede mega leuke vergadering in elkaar geflanst.

Het is een spel waarbij je veel takt nodig hebt en waarbij je goed moet kunnen liegen…We denken dat dit voor jullie wel moet lukken!! ;)  Benieuwd naar wat we gaan doen?

Kom dan naar de lokalen van 14u tot 17u in piekfijn uniform (ja, dat wil zeggen dat je ook uw scoutsbroek/-rok moet aandoen!!)

Zondag 6 oktober

Helaas pindakaas!!! Jullie gaan ons al moeten missen want vandaag is het GEEN vergadering aangezien wij ons mega leuke jaar moeten plannen!!!!

Zondag 13 oktober

Een stoel, ergens in het midden op een onbekende plek. Maar wat betekent die stoel? Je voelt de spanning stijgen, want je weet dat de tijd tikt. Eén opdracht: vind het object dat je werd opgegeven, en bereik die stoel zo snel mogelijk.

Elk seconde telt. Ben jij snel genoeg om als eerste de stoel te bereiken? Kom dat laten zien aan de lokalen van 14u tot 17u in je beste vakantie outfit (niet verkleed = niet meedoen)

Na de vergadering volgt er ook een infomoment voor de ouders.

18-20 oktober

WHOEHOEEE!! Ons eerste weekend staat voor de deur. Stap je schoenen maar in en stel je rugzak al maar goed af!! Verdere info volgt via mail. Wij hebben er alvast mega mega mega veel zin in!!

Zaterdag 26 oktober

Vandaag zijn we uitgenodigd in Erps-Kwerps om onze 2 rivalen, chiro erps en chiro flurk, te laten zien dat de scouts veel beter is. We spelen namelijk Clash of de verenigingen waarbij we van de chiro moeten winnen. Dit is een mega leuke namiddag (14u-17u) als we met veel zijn.

Alleen zo kunnen we de chiro’s verslaan en de discussie wie de beste is voor eens en voor altijd van de baan schuiven. Pleaseeee kom met zoveel mogelijk en dan maken we het EPISCH!!

Afspraak om 14u aan de sporthal in Erps-Kwerps in piekfijn uniform.

De leiding

E-mail: givers@scoutskortenberg.be

Ikki

Felle Hauki

Takleidster

Komo

Trouwhartige Steltral

Materiaal

Tinka

Sierlijke Oeakari

Vlag

Pongo

Subtiele Pongo

Kassier

Boktor

Dierbare Springbok

EHBO

LEEFTIJD: 14 tot 17 jaar

Wie zijn de givers?

Givers zijn jongens en meisjes van 14 tot 17 jaar oud. Ze vormen samen 1 grote, gemengde groep met aandacht voor groepswerk en voor grote projecten. Vanuit eigen interesses gaan ze op zoek naar zichzelf tussen soortgenoten door typische activiteiten. Men zal steeds moeten leren omgaan met meer en meer verantwoordelijkheden en leren initiatieven te nemen.

Buitenlands Kamp

Om de 3 jaar gaan de Givers zelfs op buitenlands kamp, zodat elke givers reeds een beetje is voorbereid op het buitenlands kamp bij de JIN. Ook wordt er aandacht besteed aan het leren leiding geven over een groepje. Zo krijgen de oudstejaars reeds verschillende verantwoordelijkheden die doorheen het jaar worden bijgebracht om hier op het kamp dan optimaal gebruik van te kunnen maken.