JONGGIDSEN

Vrijdag 26 tot zondag 28 april

JOEPIEEEEE!! Ons laatste weekend is aangebroken, maar niet zo maar een weekend…Het is namelijk tentenweekend!! Met als thema influencers wajowww. Meer info krijgen jullie via mail. Hopelijk zijn jullie massaal aanwezig. Zo kunnen we al oefenen voor op kamp!

Zondag 5 mei

BOEM! BAFF! PFIEUWWWW! Wat is zo sterk dat niet kapot kan gaan? Welke constructie is het veiligst? Waarmee kan jij Ace verslaan? Kom dat ontdekken aan de lokalen van 14u tot 17u in piekfijn uniform!!

Zondag 12 mei

Vandaag is het EINDELIJK Ledendag, het belooft een super leuke dag te worden vol met leuke spelletjes en lekker eten. Vanaf 12u gaan de deuren open en is iedereen welkom, wij kijken er alvast naar uit om jullie allemaal te zien!!

PS: vandaag vindt ook het info-moment voor kamp plaats

Zaterdag 18 mei

Het is weer die tijd van het jaar dat de zondagnamiddagen plaats maken voor leuke zaterdagavonden. Ja ja, de eerste avondvergadering staat weer voor de deur. Om nog meer aan te passen zijn er vandaag nieuwe gezichten die jullie graag willen ontmoeten. Ben je benieuwd over wie wij het hebben? Kom dan naar de lokalen van 19u tot 21u in piekfijn uniform.

Dikke smakkers van Lex, Bwi, Ace, Luigi & Tinka

xoxoxoxoxoxoxoxox

E-mail: jonggidsen@scoutskortenberg.be

Luigi

Fonkelende kauw

Takleidster

Bwi

Ravissante Spitsvogel

Lex

Schalkse Wezel

Tinka

Sierlijke Oeakari

Vlag en uniform

Ace

Charmante Coendou

Materiaal

Wie zijn de jonggidsen?

Jonggidsen zijn meisjes van 11 tot 14 jaar oud. Wij zijn nieuwsgierig naar wat de wereld allemaal te bieden heeft en langzaam beginnen we alles te ontdekken. We krijgen de mogelijkheid om mee te beslissen en zelf de handen uit de mouwen te steken. Het wordt stilaan duidelijk dat scouting niet stopt als de vergadering gedaan is.

Technieken

Op de vergaderingen spelen we leuke spelletjes, maar we leren ook iets. We leren vuur maken, sjorren, bolleke pijl, kaartlezen, ... Kortom, we proeven van alles wat scouting te bieden heeft. We bereiden ons grondig voor om op kamp te kunnen gaan, en om daar ons plan te kunnen trekken.

Tentenkamp

In juli gaan wij 10 dagen op kamp. Niet langer meer in gebouwen, maar in tenten. Elke patrouille draagt zorg voor zijn eigen slaap- en patrouilletent en moet dagelijks zijn eigen potje koken. We leren op onze eigen benen staan. Engagement, verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid zijn woorden die ons niet vies in de oren klinken.