KAPOENEN

Zaterdag 25 mei

Aangezien de zomer eraan komt is het tijd voor waterspelletjes vandaag!!! Wat we precies gaan doen gaan we nog niet vertellen maar het heeft te maken met suuuuper veel waterballonnen. Heb jij thuis nog leuke waterpistolen? Dan mag je die zeker meenemen. We spreken af aan de scoutslokalen van 18u tot 20u. (Neem zeker een extra truitje mee voor moest je koud krijgen ) Tot dan!!!!!!

Zaterdag 1 juni

Vandaag is het een ongewone vergadering want vandaag krijgen jullie leiding van iemand anders. Wat zij hebben voorbereid is dus nog een geheimpje maar wij hebben gehoord dat het kei kei keileuk wordt. Ook vandaag spreken we gewoon af aan de scoutslokalen van 18u tot 20u.

Zaterdag 8 juni

Hmmm hebben jullie ook zo een zin in ijsjes met dat warme weer? Je kan het misschien al raden maar vandaag spelen we dus het grote IJSJESSPEL. Als jullie goed meedoen krijgen jullie misschien wel een ijsje. Wie zal het zeggen? We spreken af aan de scoutslokalen om 18u tot 20u. Tot dan!!!

Zaterdag 15 juni

Vandaag doen we iets met kampen bouwen waarbij we tegen mekaar gaan strijden. Pak jullie creatiefste ideeën mee want je zal ze nodig hebben. Wij zien jullie graag deze zaterdag van 18u tot 20u aan de scoutslokalen. Tot zaterdag!!

Zaterdag 22 juni

Om de allerlaatste vergadering te vieren gaan we natuurlijk iets mega speciaal doen. Vandaag doen we een GROTE BBQ met iedereen. Neem dus allemaal een vleesje/vegi-vleesje mee dat je lekker vindt en dan voorzien wij de rest. We maken er dus een allerlaatste topvergadering van. We spreken af zoals gewoonlijk van 18u tot 20u aan de scoutslokalen. Tot dan!

Zo het jaar zit er al op Niet getreurd want nu kan het uitkijken naar ons kamp echt beginnen!

Tot dan liefste kapoenen!!!

Groetjes van jullie allerleukste leiding!

Xxx Ampari, Pongo, Faroe, Boktor en Oli xxx

E-mail: kapoenen@scoutskortenberg.be

Ampari

Hartelijke Collie

Faroe

Eerbare Lama

Boktor

Dierbare Springbok

Oli

Frivole Hauki

Pongo

Subtiele pongo

Materiaal

Wie zijn de kapoenen?

Kapoenen zijn jongens en meisjes van 6 tot 8 jaar oud (of vanaf ze in het eerste leerjaar zitten). Het zijn kleine, nieuwsgierige rakkers die op zondagnamiddag niet meer kunnen thuisblijven, want dan is het scouts!

Wat doen de kapoenen?

Wij spelen en maken veel plezier. We gaan op avontuur in het bos, zoeken naar de schat of spelen knotsgekke pleinspelen in de speeltuin. Je merkt het al: we hebben veel fantasie en energie en stralen dat uit.

Weekends en kamp

Rond de herfstvakantie houden we onze eerste sleepover in onze eigen lokalen te Colomba. Rond Kerstmis gaan we een eerste keer op weekend en blijven we 1 nacht weg. Na dit weekend zijn we helemaal klaar om rond Pasen 2 nachten van huis weg te blijven. In de zomervakantie gaan we dan op kamp, 7 dagen vol zon, plezier, fantasie en dat samen met al je leuke vriendjes.