KAPOENEN

Maandschors

Vrijdag 26 april

Joepieeeeeeee! Ons 3e weekend staat voor de deur. Ik heb gehoord dat het super mega leuk zal worden. De leiding kijkt er al vast naar uit. Verdere info volgt via mail.

Tot op weekend!

Zondag 5 mei

We zijn allemaal wet wat uitgerust van ons fantastische weekend. De laatste zondag vergaderingen zijn in zicht en daarom gaan we er nog het allerbeste van maken. Vandaag doen we iets superleuk want is het VUILE VERGADERING!!! Wat we allemaal gaan doen gaan we nog niet vertellen maar het beloofd superleuk en vies te worde ;-) Doe bij deze dus ook kleren aan dat vuil mogen worden. We spreken af zoals gewoonlijk aan de scoutslokalen van 14u tot 17u.

PS: neem een plastic zak mee als u uw zoon/dochter komt halen met de auto van de vergadering, zo wordt uw auto niet vuil!

Zondag 12 mei

Vandaag is het EINDELIJK Ledendag, het belooft een super leuke dag te worden vol met leuke spelletjes en lekker eten. Vanaf 12u gaan de deuren open en is iedereen welkom, wij kijken er alvast naar uit om jullie allemaal te zien!!

PS: vandaag vindt ook het info-moment voor kamp plaats

Zaterdag 18 mei

Vandaag beginnen de avondvergaderingen terug. Om de eerste avondvergadering goed in te zetten doen we een speciale vergadering. Vandaag doen we beroepenvergadering. Kom dus verkleed in je favoriete beroep of in het beroep dat je later graag zou willen worden. Wij zien jullie graag deze zaterdag aan de scoutslokalen van 18u tot 20u. Tot dan! Xxx

Dikke knuffel van jullie liefste leiding.

Xoxo Pongo, Ampari, Faroe, Boktor en Oli

De leiding

E-mail: kapoenen@scoutskortenberg.be

Ampari

Hartelijke Collie

Takleider

Faroe

Eerbare Lama

Kassier

Boktor

Dierbare Springbok

EHBO

Oli

Frivole Hauki

Vlag

Pongo

Subtiele pongo

Materiaal

LEEFTIJD: 6 tot 8 jaar

Wie zijn de kapoenen?

Kapoenen zijn jongens en meisjes van 6 tot 8 jaar oud (of vanaf ze in het eerste leerjaar zitten). Het zijn kleine, nieuwsgierige rakkers die op zondagnamiddag niet meer kunnen thuisblijven, want dan is het scouts!

Wat doen de kapoenen?

Wij spelen en maken veel plezier. We gaan op avontuur in het bos, zoeken naar de schat of spelen knotsgekke pleinspelen in de speeltuin. Je merkt het al: we hebben veel fantasie en energie en stralen dat uit.

Weekends en kamp

Rond de herfstvakantie houden we onze eerste sleepover in onze eigen lokalen te Colomba. Rond Kerstmis gaan we een eerste keer op weekend en blijven we 1 nacht weg. Na dit weekend zijn we helemaal klaar om rond Pasen 2 nachten van huis weg te blijven. In de zomervakantie gaan we dan op kamp, 7 dagen vol zon, plezier, fantasie en dat samen met al je leuke vriendjes.