KAPOENEN

Maandschors

Zondag 31 maart

Vandaag is het Pasen en tijd om paaseitjes te gaan zoeken. Vandaag is het dus GEEN VERGADERING. Wij wensen jullie een vrolijk pasen!

Zondag 7 april

Vandaag GEEN VERGADERING aangezien het paasvakantie is! Kom zeker volgende week met zen allen naar de vergadering. Wij zien jullie daar xxx tot dan!

Zondag 14 april

Aangezien het groepsfeest er bijna aankomt is het tijd om te beginnen oefenen voor ons dansje met de kapoenen. Voor diegene die nog niet echt weten wat het groepsfeest inhoudt. Groepsfeest is zoals een schoolfeest waarbij er een show wordt gemaakt door de leiding rond een bepaald thema. Elke tak bereidt een dansje voor en brengt dit tijdens de show. Superleuk dus!!! Het is natuurlijk de bedoeling dat we 20 april met zoveel mogelijk kapoenen op het podium staan dus kom daarom zeker deze zondag naar de scouts om te oefenen voor het dansje. We spreken af zoals gewoonlijk aan de scoutslokalen van 14u tot 17u. Tot dan! (Vergeet jullie scoutsdas niet)

Zaterdag 20 april

Vanavond is het grote moment eindelijk daar! Groepsfeest JOEPIE!!! Voor dat we ons dansje echt kunnen tonen aan het publiek moeten we nog één keer oefenen. Want voor een echte show hoort natuurlijk een generale repetitie. Verdere info volgt hierover via mail. Tot dan!

Zondag 21 april

Geen vergadering aangezien de leiding nog moe is van groepsfeest. We zien jullie graag volgende week terug!

Veel groetjes van de beste leiding xoxo

Ampari, Pongo, Boktor, Faroe en Oli

De leiding

E-mail: kapoenen@scoutskortenberg.be

Ampari

Hartelijke Collie

Takleider

Faroe

Eerbare Lama

Kassier

Boktor

Dierbare Springbok

EHBO

Oli

Frivole Hauki

Vlag

Pongo

Subtiele pongo

Materiaal

LEEFTIJD: 6 tot 8 jaar

Wie zijn de kapoenen?

Kapoenen zijn jongens en meisjes van 6 tot 8 jaar oud (of vanaf ze in het eerste leerjaar zitten). Het zijn kleine, nieuwsgierige rakkers die op zondagnamiddag niet meer kunnen thuisblijven, want dan is het scouts!

Wat doen de kapoenen?

Wij spelen en maken veel plezier. We gaan op avontuur in het bos, zoeken naar de schat of spelen knotsgekke pleinspelen in de speeltuin. Je merkt het al: we hebben veel fantasie en energie en stralen dat uit.

Weekends en kamp

Rond de herfstvakantie houden we onze eerste sleepover in onze eigen lokalen te Colomba. Rond Kerstmis gaan we een eerste keer op weekend en blijven we 1 nacht weg. Na dit weekend zijn we helemaal klaar om rond Pasen 2 nachten van huis weg te blijven. In de zomervakantie gaan we dan op kamp, 7 dagen vol zon, plezier, fantasie en dat samen met al je leuke vriendjes.